czwartek, 13 marca 2014

10. Najnowsze przygody Mikołajka.



Mikołajek to najsłynniejszy francuski uczeń z którym od lat świetnie się bawią mama, tata i starszy brat. 
Czy z dziewczynami można się fajnie bawić? Jak sprawić żeby tata kupił nowy rower ? Kto jest najodważniejszy z całej paczki?
Opowiadania z nowego tomu to pełne zwariowanych pomysłów przygody małego urwisa, z którym na pewno nie będziesz się nudzić ! 


           Myślę, że serię książek o Mikołajku znamy wszyscy. Dla mnie te opowieści były jednymi z pierwszych, dzięki którym wiedziałam, że zawsze w jakiś sposób będę związana z literaturą. Mimo iż nie przepadam za nowymi bajkami, to chciałam przeczytać najnowsze części. Kiedy zobaczyłam jedną z nich w bibliotece, strasznie się ucieszyłam i nie mogłam się powstrzymać od wypożyczenia jej.
            Mikołajek jak to Mikołajek, postać zabawna i zdecydowanie przyciągająca uwagę. Dobór bohaterów perfekcyjny, ponieważ jest dziełem Goscinny'ego i Sempego. Książka dzieli się na 10 opowiadań, z czego większość ( jak nie wszystkie ) jest po prostu parafrazą oryginału. Jak dla mnie literatura, szczególnie ta dla dzieci powinna być tworzona, by zarówno bawić, jak i przede wszystkim wzbogacać mowę. Niestety w tym przypadku język jest banalny.
            Nie jestem również fanką grafiki w książkach, bo uważam, że powinniśmy kreować własne obrazy w wyobraźni. Jednak kiedy pokazałam tą książke 9-letniemu siostrzeńcowi wydawał się dużo bardziej zainteresowany właśnie kolorowymi obrazkami, niż szkicami w oryginalne, ale myślę że to zależy od tego, co kto lubi.
             Osobiście jak już wspominałam preferuje oryginał. Jeżeli chcecie kupić dziecku prezent – polecam właśnie pierwowzór, gdyż w tym wydaniu dzieciaki bardziej zainteresują się grafiką niż czytaniem, a nie o to chodzi w książkach. Sama wychowałam się czytając książki o przygodach chłopca i z czystym sercem mogę je polecić. 

Ocena : 4/10

Autor : zbiorowy
Tytuł : "Najnowsze przygody Mikołajka"
Wydawnictwo: Znak, 2012
Stron: 285
Cena : 39,90 zł


2 komentarze:

  1. Ja niestety nie znam serii o Mikołajku. Widzę jednak, że powyższa książeczka nie zrobiła na tobie pozytywnego wrażenia. W takim razie pójdę za twoją radą i na prezent dziecku kupię oryginał..

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie przepadałam za Mikołajkiem i jego przygodami, więc podzielam się z twoją opinię. :)

    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń